S-au nascut dupa 1980 si numarul lor in lume este dublul numarului celor
din generatia precedenta. Li se spune generatia “Google”, “Millenials”,
generatia “Y” sau “iGeneration”.
In Romania aceasta generatie a aparut dupa revolutie (n.ed) si de catva
timp pun stapanire si pe piata muncii din tara noastra. Din punct de vedere
socio-profesional se disting fata de celelalte generatii prin adaptabilitate la
stres, creativitate si dorinta de informare, dar la locul de munca au nevoie de
instructiuni clare si o imagine bine conturata a rezultatelor asteptate. Isi
indeplinesc sarcinile, dar pretind ca viata personala si timpul de dupa
programul de lucru sa le fie respectat.

Sunt “vanatori” de oportunitati care, desi nu au experienta necesara, viseaza posturi de conducere, promovare
imediata si recompense materiale.
Cu toate ca la prima vedere un asemenea tanar ar putea da batai de cap unui
angajator de varsta medie, recomandarea noastra este: Un “millenial” iti solicita
un loc de munca? Nu-l lasa sa-ti scape. Diversitatea abilitatilor sale te va
scoate din multe incurcaturi. Ofera-i un model, ajuta-l sa se descopere si tanarul
angajat va fi un castig pentru firma ta.
Cum trebuie sa-l abordezi? Cu onestitate, oferindu-i din experienta ta,
recunoaste-i fiecare mic succes si ajuta-l sa se simta important oferindu-i cu
incredere o functie de raspundere.
Tanarul crescut in zodia Google, in schimb, trebuie sa se mobilizeze rapid,
sa se maturizeze si sa compenseze lipsa de cunostinte si experinta prin
voluntariat, joburi part-time si mai ales sa accepte ordinele superiorilor, sa
mearga pe caile deja batatorite.