Drumul de la Liceul Sf. Sava la Universitatea Sheffield

"... with my hat I travel, with my smile I greet, with my eyes I smile, my destiny I meet." (Mihaela Gruia, comentariu Facebook)

Intr-o zi ploioasa si-au luat zborul
Intr-o zi ti se face dor de cei pe care i-ai cunoscut candva. Iti amintesti fetele si gesturile lor. Iti vin in minte cuvinte, glume, promisiuni si planuri facute cu ani in urma. Si-au tinut oare promisiunile? Viata a fost generoasa cu ei? 
Puterea gandului ti-i scoate-n cale sau pe Facebook. Acolo am reintalnit-o pe fosta eleva, Mihaela Gruia, si bucurandu-ma de succesele ei, am luat decizia sa-i caut pe ei, pe cei pe care neastamparul, curiozitatea sau ambitia i-a dus la  studii in strainatate. 
Dupa prezentarea facuta in articolul de pe site-ul scolii, iat-o pe Miss Highbrow in direct.
  
Sheffield, UK - Fascinatia cartilor
"Initial, cand am inceput blogul acum un an, l-am privit ca pe un jurnal electronic, un album al vietii mele de student in care consemnam evenimente si peste care m-as fi uitat nostalgica la finalul facultatii. Si apoi treptat si natural, blogul a capatat cu totul si cu totul alta nuanta. Postul ‘The Change Baubble’ (http://mihaelagruia.com/2012/12/27/thechangebaubble/) a schimbat totul. Mi-am dat seama ca nu mai scriu pentru ‘a trece in revista’ evenimente, ci ca incep sa ma concetrez mai mult pe modul in care ma schimba aceste evenimente, pe perceptii, pe sentimente, pe dezvoltare persoanala cu gust puternic de filozofie.

Si asa, inspirata si de temele filozofice pe care le abordam la curs, de imboldurile parintilor ‘sa nu ma opresc din scris’ si de rezolutia sa ‘descopar ceva la care sunt buna’ am schimbat cu totul directia scrisului. Fascinata de carti, m-am gandit ca nu voi epuiza niciodata subiectele de discutie, daca ele imi vor fi sursa de inspiratie. Avem la facultate o bibiloteca cu peste 100.000 de carti. Nu mi-ar ajunge o viata sa le patrund pe toate. Dar macar pe cateva tot le voi deschide! Si asa, am ajuns la conceptul de randoMpaGe (numele l-am ales si pentru ca ascunde subtil initialele numelui meu). Am ales sa interpretez citate, paragrafe, imagini, sa scriu pentru ca simt ca acesta este lucrul la care sunt cea mai buna. Cel putin in acest moment al vietii mele.

Sincer acum nu pot sa ma mai desprind de blog si de scris, pentru ca au devenit parte organica din gandurile mele. Si mai mult, lumea citeste si ma motiveaza prin comentarii si sugestii, iar asta ma inspira. In plus, cartile sunt fascinante. Visez sa scriu o carte in viitor si sa las ceva in urma mea. Am inceput cu pasi mici prin a scrie in fiecare zi. Si pasii mici dar siguri conteaza cel mai mult. Recent mi s-a propus o colaborare de a scrie pentru revista Irevuo. Astept cu nerabdare sa demaram proiectul: voi avea rubrica mea si cred ca voi alege un concept similar cu randoMpaGe, poate din poezie? Voi vedea!

Va astept pe blog cu mare drag, astept sugestii de carti pe care sa le deschid de asemenea! Sunt curioasa sa vad ce tema din articolele randoMpaGe veti alege!”