Romania vs. UK si USA

Dupa examenul de bacalaureat de anul trecut, subiectul preferat a fost"dezastrul de la bac". Dupa ce s-au epuizat intrebarile "Cum s-a ajuns la aceasta situatie?", "Cine e de vina?", s-a asternut tacerea. Cine e responsabil pentru aceasta situatie si ce solutii avem? Nu ne-am mai batut capul cu "detalii"  de genul asta. Oricum e nevoie de analiza meticuloasa si responsabila, de comitete, de asociatii si echipe de specialisti care sa se informeze, sa faca studii - eventual in cateva tari unde sistemul educational functioneaza. Nu rezultatele trebuie sa ne scandalizeze, ci cum s-a produs dezastrul, cand si cine a declasat acest haos.


Situatia de anul trecut se repeta. Mai mult, se observa rezultate tot mai slabe si la examenele Cambridge ESOL (FCE si CAE). O redresare se produce la Cambridge Proficiency unde varsta (30 ani+) si experienta par sa influenteze pregatirea pentru examen. Organizatorii examenelor Cambridge ESOL au fost nevoiti (?) sa coboare stacheta in 2013 prin comasarea probelor Use of English si Reading (CPE). In 2015, toate probele Cambridge ESOL vor suferi modificari. Noutatile pentru 2015 apar pe site-ul oficial al Universitatii Cambridge.


Ce face Romania pentru tinerii cu care ne mandrim? Cum ii recompensam pe cei care se claseaza pe primele locuri in toate concursurile internationale? Avem inca (!!) elevi brilianti la toate obiectele de studiu. Un singur exemplu: comparati rezultatele obtinute de elevii romani la examenele internationale de limba engleza si veti constata ca si aici rezultatele candidatilor pregatiti de catre profesori romani sunt superioare celor obtinute de tinerii care se pregatesc in tari ca Anglia si Statele Unite, cu profesori vorbitori nativi de limba engleza. E adevarat ca si aici rezultatele scad de la un alt al altul. De ce scade performanta? Nu mai reusesc profesorii sa tina pasul, a scazut interesul elevilor? In cine mai pot copiii sa aiba incredere? Mai avem vreo speranta sa vom reveni la standardele care ne-au asigurat succesele? Stirile din ultima vreme ne duc mai curand cu gandul la escrocherie si sabotaj. Ne-am obisnuit cu anunturi despre fraude financiare, despre furturi de milioane de euro. V-ati gandit vreodata ca un minister poate sa piarda sansa de a investi150 mil de euro?

Ca in bancurile cu prosti, ascultam, citim si urmarim declaratiile unor "personaje" care ne explica cu calm, cum s-au petrecut lucrurile. Ce facem cu sabotorii? Sau, din greseala, caruta cu prosti nu s-a mai rasturnat la Caracal?

Inca o data, urmariti performantele profesorilor romani de limba engleza. Ce s-ar fi putut face pentru invatamantul romanesc cu 150 milioane de euro? Nu minuni, dar si doar un pas inainte si tot ar fi insemnat progres.

Stiati de aceasta isprava a Ministerului Educatiei?
Sursa: http://www.cambridge-exams.ch/support/teachers/Statistics.php


Examen
Sesiune
Tara
Grade A
Grade B
Grade C
Total
PASS
CE
Fail
FCE
2004
Ro
24%
41%
24%
88%
-
12%


UK
7%
18%
42%
67%
-
33%


SUA
9%
19%
42%
70%
-
30%

2009
Ro
14.9%
27.4%
40.1%
82.4%
-
17.6%


UK
4.7%
16.6%
47.4%
68.6%
-
31.4%


SUA
4.5%
20.2%
51.4%
76.2%
-
23.8%

2011
Ro
12.4%
27.1%
38.5%
78%
18.4%
3.6%


UK
3.0%
17.6%
45.7%
66.3%
29.8%
3.9%


SUA
2.2%
17.3%
47.3%
66.8%
29.7%
3.5%

2012
Ro
10.0%
25.8%
39.1%
74.8%
20.5%
4.6%


UK
3.0%
13.1%
45.6%
61.8%
34.2%
4.0%


SUA
1.9%
11.2%
48.6%
61.8%
35.2%
3.0%
CAE
2004
Ro
13%
19%
48%
80%
-
20%


UK
5%
13%
43%
61%
-
38%


SUA
13%
7%
53%
73%
-
27%

2009
Ro
9.7%
17.7%
46.0%
73.4%
-
26.5%


UK
3.2%
10.0%
10.0%
63.7%
-
36.3%


SUA
10.9%
14.3%
58.0%
83.2%
-
16.8%

2011
Ro
12.4%
27.1%
38.5%
78%
18.4%
3.6%


UK
3.0%
17.6%
45.7%
66.3%
29.8%
3.9%


SUA
2.2%
17.3%
47.3%
66.8%
29.7%
3.5%

2012
Ro
10.0%
25.7%
39.1%
74.9%
20.5%
4.6%


UK
3.0%
13.1%
45.6%
61.8%
34.2%
4.0%


SUA
1.9%
11.2%
48.6%
61.8%
35.2%
3.0%
CPE
2004
Ro
15%
20%
47%
82%
-
22%


UK
10%
13%
48%
71%

29%


SUA
22%
15%
30%
67%
-
34%

2009
Ro
15.3%
26.7%
40.1%
82.1%
-
17.9%


UK
7.5%
15.2%
50.7%
73.5%
-
26.5%


SUA
13.7%
13.7%
49.0%
76.5%
-
23.6%

2011
Ro
19.9%
29.2%
34.6%
83.7%
14.4%
1.9%


UK
9.7%
22.2%
43.8%
75.7%
20.9%
3.4%


SUA
8.3%
24.1%
51.7%
84.1%
13.1%
2.8%

2012
Ro
19.4%
24.5%
37.1%
89%
17.0%
2.0%


UK
7.8%
21.0%
44.0%
75.7%
24.0%
3.1%


SUA
7.0%
16.6%
48.4%
72%
25.5%
2.5%